Om jag snubblat efter vägen

76728-113Om jag snubblat efter vägen
Om jag skrubbat mina knän
Om jag varit alltför ivrig
Om jag varit för bekväm
Om det nån gång tagits från mig
Det jag vetat var min rätt
Om jag varit alltför hungrig
Om jag varit alltför mätt

Och om vägarna var långa
Och inte ledde någonstans
Om jag stirrat ner I marken
Och önskat att jag inte fanns
Om orätt satt på tronen
Om orätt satt på rättens plats
Om varje steg förde mig bakåt
Fast än jag sprang fast jag tog sats

Om jag slagits mot dom egna
Som om ej fienden var nog
Och om ögonen var kalla
Hos han som tyckte att han log
Och om famnen där jag vilat
Inte givit mig någon ro
Om jag ropat ut I mörkret
Gud vad vill du vi ska tro

Hemma igen efter min tripp till dalahästarnas land. Det var på ett sätt skönt att vara där. ja, på det stora hela var det trevligt.
VI kom på lördagen, kvällen runt halv tio. då åkte vi till min morbror Stig och hans fru Anita och deras unge Simon, min kusin :) Han var inte alls lika blyg som förut, han var tuff och nästan till och med kaxig ^^ Vi snackade tribes, fotboll och innebandy. och oxar ;) Han ritade en namnskylt till mig :D Jag tycker om den, den är het . Tror den ska sitta på min dörr eller något ^^ Hos morbror Stig fikade vi i alla fall. massa kaffe och macka och kvällsmat och sånt :) Sen åkte vi till mormors lägenhet..och blåste upp våran jätteuppblåsbara säng :D Jag och jenny sov där, och den var mysig värre :)
På söndagen var vi hos dom igen när vi tillslut vaknat och kommit upp och varit på dop. Vi försov oss litegrann, men det var ett skitfint och mysigt dop :D Jättebra präst med. och massa fika efteråt! Och det var trevligt att träffa min kusin Marie igen. nu var hon ju mamma och allt :D Bebisen döptes till Amanda, och han var underbar att bära och mysa med och krama :) Och hon var mystjock. Hos Stig var också min moster Siw och hennes gubbe Nicke med. dom fixade saker efter mormor..
Jag hade dock tråkigt mitt i alla fixerier och snackade mest med Jenny och Simon och fixk tiden att gå.
Det var skönt att komma hem och sova i luftsäng!
Sedan var det måndag och Jag och Jenny tog en sväng på stan istället för att sega med dom andra. dom skulle bara fixa saker då igen. Jag köpte ett par mysbyxor :D svart, stor, MYSIGA, sköna. Älskar dom.
Så fikade vi. på ett mysigt cafe som var i vattnet, eller i en brygga som låg i vattnet.
På kvällen runt sex sju tog Jenny och jag bilen till farmor i ludvika. tog ca en timma att åka. När vi kom fram blev jag påhoppad av Kusin Johannes. Han är kär i mig. han älskar vapen, och mig ^^ han tjatade hela tiden om det. jag försökte föjla med honom och titta på allt ja skulle se och lyssna på allt han sa men ändå blev han sur för att han inte fick tillräckligt mycket uppmärksamhet. Krävande ! *-) Vi fikade iaf, och senare åt vi pannkakor. och jag fick 800 kronor av Farmor och Sören :) och två fula myströjor ja ville ha och två necesärer med massa krämer jag ville ha ^^ och en halsduk.
 Sen vid nio tio åkte vi hem, vi ville inte lämna mamma själv och vi hade ju en timmes resväg hem..
Sen idag, vaknade vi, Stig kom över och "fixade", sedan bar det av hemåt igen. Så var det ännu en dag i bilen, ganska mysigt med Jenny och Mammsen.
träffade Becca en stund ikväll. var trevligt :) saknat henne med. jobbigt att sakna människor..
Ska upp tidigt imorgon. har mycket att göra.
Lämna Gisela, åka till Borås och träffa Cedric, och hem och träffa dendära Basse eventuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback